Web 2.0
Web 2.0 on mõeldud selleks, et muuta veebi kasutamist kasutaja juures tõhusamaks, et võimaldada kiiret orjenteerumist kasvavas informatsioonitulvas.
Peamine erinevus nende vahel on nende funktsioonides ja interaktiivsuses. Web 2.0is saab iga kasutaja veebis leiduvat informatsiooni täiendada. Seega on loetav veeb asendunud loe-kirjuta veebiga, kus informatsiooni edastamisele ja tarbimisele on lisandunud ka
veebi kasutajate poolt sisu tootmine, jagamine ja kombineerimine.
Web 2.0 platformiks on personaalsed veebilehed asendunud blogidega.
Wikipedia on web 2.0 platformile põhunev leht kus kasutaja saab ise informatsiooni muuta.
Põhi värk, mis on viimastel aastatel suunanud teatud veebitehnoloogiate levikut ja nende mõju ühiskonnake, on seotud eelkõige veebi kui publitseerimimeediumi ja suhtluskeskonna avanemisega igaleühele, veebirakenduste personaliseerumisega ning
tarkvara koostalitlust tagavate standardite kehtestamisega. Hajutatult paiknevate blogide
ja Wikide, aga ka juba praegu eraldiseisvate veebiteenustena (Web service) toimivate
lisafunktsionaalsuste (automatiseeritud testid, kalender, mõistekaardid ja palju muud.) koostalitluse
tagamine õpikeskkonnana eeldab kaasaegsel pedagoogikal põhineva õpetamismudeli
olemasolu, mis on alles kujunemisjärgus.
E-Õpe 2.0
Tulenevalt Web 2.0 kontseptsioonist on hakatud ka e-õpet nimetama e-learning 2.0, mis kajastab järgmist etappi
e-õppes. Kui siiani hõlmas e-õpe peamiselt õppesisu toomist objektidena elektroonilisel kujul
institutsionaalsetesse õpikeskkondadesse, siis e-õpe 2.0’i iseloomustab suurem autonoomsus,
kommunikatsiooni märgatav roll õppeprotsessis ja aktiivne osalemine ning kogukondade ja
sotsiaalsete võrgustike loomine õppe-eesmärkidel. E-õppe praegust situatsiooni töövahendite ja õpikeskkondade vaatevinklist võib illustreerida
metafooriliselt kasutades maastiku mõistet. Maastikku selles kontekstis mõistetakse kui
õppeprotessis kasutatavate töövahendite ja teenuste kogumit.
Institutsiooniline maastik - õppimine mingis õppeasutuses
Personaalne maastik - ise õppimine
Kombineeritud maastik - mõlemad õppemaastikud koos.'
Kuidas personaalses maastikul õpetada
• Õpilasekeskne õpetamine eeldab, et õppijal on õigus valida endale õpitegevuste
läbiviimiseks sobivad vahendid.
• Õppija kombineerib oma õpimaastiku paljudest vahenditest ja on teadlik kuidas
vajadusel töövahendeid asendada.
• Õppija ei pea pidevalt iga kursuse jaoks ühest keskkonnast teise kolima vaid saab oma
vahendid kaasa tuua uuele kursusele.
• Õpetaja peab oskama luua kursuse ühist hajutatud õpimaastikku
• Õppimist toetavad õpipartnerid ja õpetajad.
• Õpetajal ja õpipartneritel peavad olema vahendid õppijate infovoogude koondamiseks
ja jälgimiseks.
• Õppimine toimub sotsiaalselt kogukonnas või võrgustikus: õpitegevused peavad
olema teatud osas avatud ja teisi kaasavad.
• Õpilased peavad oskama läbi rääkida, et moodustada ühist õpimaastikku ja selles oma
eesmärke saavutada.
• Õpitegevuse üks tulem peale individuaalse teadmuse peab olema jagatud teadmus ja
kogukonnapraktika.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment